Menu
088-Ambrero (088-2627376)

Klanten geven Ambrero-software een dikke 8!

Bij Ambrero ontwikkelen we graag maatwerksoftware die het leven van mensen makkelijker maakt. Software die past als een handschoen. Dat doen we door goed te luisteren naar wat mensen in hun organisatie nodig hebben. En soms kijken we ook achterom. Om te zien waar waar we ons zelf kunnen verbeteren.

Ambrero blog?

Wij delen de laatste ontwikkelingen en nieuwe bevindingen elke week op ons blog.

Contact opnemen?

En wat blijkt? Alle mensen die we spraken via een onafhankelijke partij gaven aan dat zij ons (zeer) aanbevelen als bouwer van maatwerk software. Van directeuren tot de gebruikers. Het overgrote deel gaf zelfs aan dat zij van de software is gaan houden.

Onze software krijgt rapportcijfer 8,2

De mensen voor wie wij werken zijn zeer te spreken over de webapplicaties en maatwerk software die wij voor hen maakten. De rapportcijfers schommelen tussen de 7,5 en 9, met een gemiddelde van 8,2.

Ik vind de software heel prettig om mee te werken. Een paar keer doen dan is het duidelijk.
Gebruiker bij CASA

'De software is heel logisch', geeft een directeur aan: ‘zowel aan de voor als achterkant.' En een stafmedewerker beleid en kwaliteit bij Casa merkt op dat de software ‘precies doet wat we willen’. 'Niet alleen is de functionaliteit goed', roemt een projectleider, 'maar de user interface is ook heel gebruiksvriendelijk.'

Maatwerk tegen confectieprijs

Software en applicaties op maat maken, is een proces. Dat komt mooi naar voren uit het onderzoek. Een geïnterviewde projectleider bij Smith & Nephew Orthopaedics vergelijkt software op maat met een Italiaans maatpak: ‘je hebt altijd een paar pas-sessies nodig, voordat het klaar is, maar Ambrero leverde het tegen een confectieprijs’. Een projectleider van Ziggo vertelt hoe dat in zijn geval ging: ‘Tijdens het bouwen zaten er wat slordigheidjes in, deels kwam dat ook door onszelf’, maar - zoals een gebruiker bij Ziggo later aangeeft - ‘de software ging van een 6, naar een 7 naar een 8. Het is nu heel gebruiksvriendelijk’.

Opdrachtgevers en gebruikers raden ons aan

Alles zit erin, van actualiteit tot rapportage, perfect overzicht. Als je iets wilt weten dan kan je dat gemakkelijk opzoeken. Het scheelt mij heel veel werk. Het is plug en play.
Gebruiker bij GATSO

De onderzoekers vroegen ook of zij Ambrero zouden aanbevelen bij een vriend als deze op zoek zou zijn naar een softwarebedrijf dat maatwerksoftware levert. Alle geïnterviewde directeuren, projectleiders en gebruikers gaven aan dit een (zeer) waarschijnlijk scenario is.

De meest gehoorde argumenten zijn:

  • de kwaliteit van de applicaties en software: ‘Het is slimme software’, ‘Intuïtief en duidelijk’, ‘Erg adoptief, multifunctioneel. Naar behoefte uitbreidbaar en aanpasbaar’, ‘Ambrero heeft veel vernieuwende onderdelen ontwikkeld’ en ‘De user interfaces zijn goed’.
  • de flexibele, betrokken houding: ‘Ze geven ons nooit het gevoel dat we overvragen’, ‘De mensen van Ambrero zijn actief en de betrokkenheid was groot. Ze zijn pro actief’.
  • het proces: ‘Ambrero besteedt meer aandacht aan testen, let meer op kwaliteit. Doen meer aan release management’, ‘Ze leveren op tijd en conform afspraak’.

Voor ons projectmanagement krijgen we een 7,8

‘Bij Ambrero geen ambtelijke molen, ze krijgen dingen snel gerealiseerd’, vertelt een projectleider bij Ziggo. Een projectleider bij Gatso is vooral te spreken over onze werkhouding: ‘Ze zijn flexibel en kunnen direct schakelen’. Met een gemiddelde van een 7,8 scoren we goed op ons projectmanagement. De rapportcijfers lopen uiteen van een 6 tot een 8,5.

De software is gebruiksvriendelijk door een intuïtieve omgeving waar je met zo weinig mogelijk muisclicks resultaat krijgt.
Opdrachtgever bij MYLAPS

Gelukkig wordt in alle gevallen het eindresultaat van onze (web)applicaties en maatwerksoftware goed beoordeeld: ‘De kwaliteit is hoog, maar ik had graag wat meer tussenrapportages gehad: waar zijn we begonnen, waar staan we nu en wat zijn de volgende stappen?’ Bij drie van de geëvalueerde projecten zijn het vooral die tussenrapportages niet goed uit de verf gekomen: ‘Het technische deel is zeker aan te bevelen, het is een fris bedrijf met veel potentie’, maar ‘de bewaking van het proces’, aldus een projectleider: ‘kan sterker’. Een andere projectmanager draagt graag een oplossing aan: ‘Ik ben een soort van ambassadeur voor Ambrero binnen mijn bedrijf, maar dat zou makkelijker zijn als Ambrero mij duidelijkere projectstatus zou kunnen leveren, bijvoorbeeld online kunnen zien hoe en waar ze mee bezig zijn.’

Ambrero gaat ermee aan de slag

‘We zijn ontzettend blij met alle positieve feedback’, reageert Jelle van den Berg, mede-eigenaar van Ambrero, ‘die laat echt zien waar onze passie ligt: mensen het leven gemakkelijker maken met onze software oplossingen.’ Bart Matthaei: ‘We zullen wel constanter moeten worden als het gaat om onze tussenrapportages. We gaan hier beter op sturen door hier na elke Sprint een duidelijke voortgangsrapportage te sturen en dit op te nemen in onze processen.’

Aan dit onderzoek werkten twaalf mensen mee bij vijf van onze grootste opdrachtgevers: Ziggo, GATSO, MYLAPS, Smith & Nephew Orthopaedics en CASA klinieken.

Vraag het ons

Stel hier je vraag over software ontwikkeling direct aan een van onze specialisten.